advt

heart beat

sayang u olls

apa menu hari nie?

#ww (5) alhamdulillah (2) apam (2) APPLE (3) ayam (4) balik kg (3) baru (1) berehat sebentar (1) Birthday (1) biskut (2) brownies (5) bubur (2) cake (1) cendawan (1) cheese (11) chocolate (2) cookies (1) cream (1) Cream puff (1) crepe (1) cupcakes (3) daging (6) dessert (19) diet (2) dinner (1) doorgift (1) durian (2) e (1) GA (1) gathering (1) giveaways (1) goreng (8) hantaran (1) homemade (1) ikan (2) info (2) jagung (3) JJCM (1) jumaat (1) kacang (1) karamel (5) kari (1) keju (2) kek (26) kenduri (1) kentang (1) kerepek (1) ko teaw (1) kudap-kudap (1) kuih (1) kung fu (1) macarons (1) makaroni (4) mangga (2) manisan (4) mee (3) menu (1) minum petang (6) minumpetang (1) nasi (3) nota kaki (1) pancake (6) panggang (2) party (1) pasta (2) pavlova (4) PIE (3) pisang (1) polkadots (1) potato (1) puding (9) pulut (1) roti (4) salam (4) sarapan (3) se (1) seafood (3) selamat hari ibu (1) sharing (3) sos (1) sotong (1) spagetti (2) step by step (8) strawberry (1) sup (2) susu (1) suun (1) Tart (2) Tarts (1) telur (1) tembikai (1) tempahan (19) tempura (1) tom yum (1) tradisi (2) ucapan (3) video (1) wedges (2) wednesday (2) weeding gift (1) western (10) yee mee (1)

Friday, April 15

pancake durian again n again

semalam buat lagi durian pancake nie,tetiba rasa teringin.
buat yg baru 1st time nak cuba boleh tengok resepi kat sini k.
semalam masa tengah buat tue baru aku perasan yang kulit aku buat jd x cantik,jadi berlubang-lubang..
mungkin pans terlalu panas masa aku nak letak adunan tu kot.so terpaksa topup adunan untuk tutup lubang-bang tue,hasilnya kulit pancake aku jd tebal

then baru aku realise yg bila kita nak tuang adunan dalam kuali tue jgn biar kuali atas api tue,kena angkat kuali,tuang adunan,pastue dadar kan baru letak balik atas api.baru kulit x berlubang-lubang.licin jer

kalau x habisla inti melarikan diri ikut lubang-lubang tue..
kulit yg tebal tue bila time lipat mula la pecah,xboleh dibentuk jadi bantal..so apa lagi aku bantai la yg tue hahaha..


Pin It Now!

No comments:

Post a Comment

hai.jangan malu-malu untuk tinggalkan komen.untuk anonymous sila sertakan nama senang saya nak membalas :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

advL

iklan

food buzz daily special

xchange