advt

heart beat

sayang u olls

apa menu hari nie?

#ww (5) alhamdulillah (1) apam (2) APPLE (3) ayam (4) balik kg (3) baru (1) berehat sebentar (1) Birthday (1) biskut (2) brownies (5) bubur (2) cake (1) cendawan (1) cheese (11) chocolate (2) cookies (1) cream (1) Cream puff (1) crepe (1) cupcakes (3) daging (6) dessert (19) diet (2) dinner (1) doorgift (1) durian (2) e (1) GA (1) gathering (1) giveaways (1) goreng (8) hantaran (1) homemade (1) ikan (2) info (2) jagung (3) JJCM (1) jumaat (1) kacang (1) karamel (5) kari (1) keju (2) kek (26) kenduri (1) kentang (1) kerepek (1) ko teaw (1) kudap-kudap (1) kuih (1) kung fu (1) macarons (1) makaroni (4) mangga (2) manisan (4) mee (3) menu (1) minum petang (6) minumpetang (1) nasi (3) nota kaki (1) pancake (5) panggang (2) party (1) pasta (2) pavlova (4) PIE (3) pisang (1) polkadots (1) potato (1) puding (9) pulut (1) roti (4) salam (4) sarapan (2) se (1) seafood (3) selamat hari ibu (1) sharing (3) sos (1) sotong (1) spagetti (2) step by step (7) strawberry (1) sup (2) susu (1) suun (1) Tart (2) Tarts (1) telur (1) tembikai (1) tempahan (19) tempura (1) tom yum (1) tradisi (2) ucapan (3) video (1) wedges (2) wednesday (2) weeding gift (1) western (10) yee mee (1)

Thursday, April 21

~jagung cawan~



tetiba tekak rasa teringin nak makan jagung..
nie sebab ciken cop KFC tue la..
1set ciken cop tue ada wedges ngan jagung rebus nie...
tapi dia letak cinonet jer,mana la cukup.2 kali suap dah habis (mulut aku la..)
so aku pon beli la jagung frozen brand simplot.
kalau korang nak tau untuk potato wedges ngan jagung kat KFC tuh,diaorg pakai brand nie la...tue yg aku beli jagung simplot nih,konon2 nak rasa mcm KFC :P

so bahan-untuk buat jagung nie senang jer
resepi:jagung cawan

bahan-bahan
  • jagung sejuk beku
  • mentega
  • susu pekat
  • secubit garam
cara-cara
  1. kukus jagung dalam 30min (aku rebus jer,periuk kukus kan dah berlobang)
  2. apabila jagung dah masak,angkat jagung masuk dalam bekas,gaul dengan mentega,susu pekat dan garam
  3. untuk 1 cawan jagung nonie letak secubit garam,mentega 1 sudu besar,susu pekat manis,2 sudu besar
  4. korang boleh la perasa ikut selera korang k.

selamat mencuba...
Pin It Now!

No comments:

Post a Comment

hai.jangan malu-malu untuk tinggalkan komen.untuk anonymous sila sertakan nama senang saya nak membalas :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

advL

iklan

food buzz daily special

There was an error in this gadget

xchange