advt

heart beat

sayang u olls

apa menu hari nie?

#ww (5) alhamdulillah (1) apam (1) APPLE (3) ayam (4) balik kg (3) baru (1) berehat sebentar (1) biskut (2) brownies (4) bubur (2) cake (1) cendawan (1) cheese (11) chocolate (2) cookies (1) cream (1) crepe (1) cupcakes (3) daging (6) dessert (18) diet (2) dinner (1) doorgift (1) durian (2) e (1) GA (1) gathering (1) giveaways (1) goreng (8) hantaran (1) homemade (1) ikan (2) info (2) jagung (3) JJCM (1) jumaat (1) kacang (1) karamel (5) kari (1) keju (2) kek (24) kenduri (1) kentang (1) kerepek (1) ko teaw (1) kudap-kudap (1) kuih (1) kung fu (1) macarons (1) makaroni (4) mangga (2) manisan (4) mee (3) menu (1) minum petang (6) minumpetang (1) nasi (3) nota kaki (1) pancake (5) panggang (2) pasta (2) pavlova (4) PIE (3) pisang (1) potato (1) puding (8) pulut (1) roti (4) salam (4) sarapan (2) se (1) seafood (3) selamat hari ibu (1) sharing (3) sos (1) sotong (1) spagetti (2) step by step (7) strawberry (1) sup (2) susu (1) suun (1) Tart (2) Tarts (1) telur (1) tembikai (1) tempahan (18) tempura (1) tom yum (1) tradisi (2) ucapan (3) video (1) wedges (2) wednesday (2) weeding gift (1) western (10) yee mee (1)

Wednesday, August 3

butter golden churn disahkan haram,peralatan membuat kek perlu di samak.


gambar dr google

assalamualaikum...

tadi baru jer lepas tengok berita terkini.comfirm butter jenama golden churn di sahkan haram.sebelum nie dah pernah keluar isu nie.

jadi,segala perkakas yg pernah digunakan untuk membuat makan menggunakan butter nie perlulah di samak.
sumber:bernama

kesian kan pengusaha kek lapis serawak.terpaksalah diaorg buang kek-kek yg dah siap yg menggunakan butter nie kan.
tapi nonie hairan la kenapa dekat berita diaorg blurkan image jenama butter nie eh..kan senang kalau tunjuk kan jer. at least kalau yg x tahu jadi tahu.tak tahu la kan..mungkin ada prosedur kot.
Wallahu' alam bi shawab


Pin It Now!

6 comments:

  1. memang x pernah guna butter jenama ni..nasib baik..
    cian la sapa yg dah beli stok bnyk2 butter ni kan..

    ReplyDelete
  2. naseb baik tak penah beli butter ni...mahal yg amat...tak termampu nak beli...tapi mak mertua kakak selalu beli butter ni buat kek buah...kite pon pernah makan...

    ReplyDelete
  3. saya tak pernah beli mentega ni kak nonie... tapi kek serawak ada la pernah makan sekali... alamak...

    ReplyDelete
  4. mentega ni ada kat sabah sarawak je rasanya. tulah,nak buat macam mana.yang haram tetap haram..

    ReplyDelete
  5. salam nonie : akak tak pernah jumpa butter ni, kira tak pernh bli & gunala..hehe

    pst : esok akak dtg tapau roti jala yer..:P

    ReplyDelete

hai.jangan malu-malu untuk tinggalkan komen.untuk anonymous sila sertakan nama senang saya nak membalas :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

advL

iklan

food buzz daily special

Facebook Share

xchange